16 de jul. 2010

Capítol 3: De Berlin a Noruega

Dia 7: Berlin - Potsdam - Lübeck - Puttgarden - Kremnitze

Després de passar uns dies voltant per Berlin i aguantant una calor insuportable decidim continuar cap al nord.  Abans de començar  passem per Potsdam que, segons diuen, és la Versalles alemanya i és veritat però amb la calor que feia no ho vam gaudir massa.
Potsdam

A la tarda agafem la furgo i anem cap a Lübeck. Aquesta ciutat és aprop del Bàltic i es va conservar prou bé de les envestides de la guerra. Encara conserva un casc antic prou maco.
Lübeck

I a la nit cap a Puttgarden a buscar el ferry cap a Dinamarca. El vam agafar a la nit per tenir la tarifa nocturna (10 euros són 10 euros....).

Dia 8: Kremnitze - Copenague

Kremnitze

Diuen que en qualsevol viatge hi ha d'haver un dia dolent, doncs aquest va ser el nostre. Per començar anem cap a Copenague amb la idea d'anar al camping, dutxar-nos i visitar la ciutat pero no trobavem cap camping.
Quan en trobem un resulta que estava ple però decidim entrar a dutxar-nos allà. Feina feta, tu. L'ho bo del cas, és que es necessitava una targeta per entrar als lavabos que no teniem. Però un home ens obre amb la seva i oh!!! fantàstic!!!! ja som a dins, una dutxa neta per nosaltres. Vaig cap a la dutxa em trec la roba i veig que s'ha de posar una targeta, innocent de mi penso que deu ser per l'aigua calenta. Entro a la dutxa mentalitzat per aguantar l'aigua freda i no cau ni una gota d'aigua. A fora ens vam trobar amb la Nuri i ella va fer el mateix paper, que tontos que som!!!!!!
Res, si no hi ha dutxa, sempre hi pot haver un bany al Bàltic. No va estar malament.
Després de banyar-nos a la platja decidim anar a buscar un altre camping més aprop de Copenague. A la tarda anem a visitar Copenague i com tots els turistes anem directes a buscar la Sireneta, però resulta que la Sireneta està de vacances a la Xina. Això sí de substituta hi ha una fotografia al lloc on hauria d'estar!!!
Copenague

Dia 9 : Copenague-Malmo-Ljungby

Després del dia negre, ens ho agafem amb calma i ens dirigim cap a Suècia. Tot plegat fem 200Km de cotxe i carreteres rectes i ens plantem al camping a disfrutar de les 5 estrelles.
Camping de Ljungby

Buscant fites

Dia 10: Ljungby-Rattvik-Tandsjöborg

Ens passem tot el dia al cotxe. A la tarda visitem Rattvik un llac molt maco en una zona poc turistica de Suècia. Pressumeixen del moll de fusta més llarg de Suècia i la veritat és que va valdre la pena passejar-hi.

Moll de Rattvik

Al vespre arrivem a un camping amb unes vistes impressionants, molts de mosquits i el sol de mitjanit que sí que existeix.

Dia 11: Tandsjöborg- Roros-Trondheim

Finalment arribem a Noruega.
La primera visita del dia la fem a Roros, un poble miner aprop de la frontera amb Suècia, allà confirmem que tot és caríssim!!!!

Mines de Roros

Al vespre arribem a Trondheim i deixem la visita per l'endemà.
El sol ha brillat tota la nit!

Camping de Trondheim

Dia 12: Trondheim-Andalsnes

Al matí toca visita a Trondheim. És la tercera ciutat més gran de Noruega (com Girona més o menys), a destacar la Catedral, les casetes de colors (com les de l'Onyar), el castell fortificat des d'on hem vist tota la ciutat i com no: El camp del Rosenborg!

Catedral de Trondheim

Cases de colors

Camp del Rosemborg

A la tarda anem fent via cap a la costa ja que demà ens disposem a fer la Trollstigen (la carretera dels Trols).