27 de jul. 2010

Capítol 5: De Bergen a Oslo

Dia 16: Voss - Bergen - Kinsarvik

Després de la zona de fiords més impactant, va tocar anar-nos acostant cap a Bergen. De Voss a Bergen hi ha uns 100 km, així que en poc més d'una hora ens plantem a la segona ciutat més gran del país. Però tot i ser una de les més grans es pot recórrer sense massa problemes caminant. Aparquem la furgo en un pàrquing bastant cèntric i anem a veure la zona de més interés turístic de la ciutat: el mercat del peix i Bryggen.
La veritat és que tot plegat ens és molt turístic, massa turístic, i es ven molt el producte. Per començar, el mercat del peix no és el mercat que ens esperàvem. És una zona de "xiringuitos" on pots dinar a base d'amanides de peix, pinxos de gamba o balena i entrepans plens de salmó amb salsa servits per nois i noies de totes les nacionalitats que estan treballant allà durant la temporada d'estiu. Entre ells dues noies catalanes.
I les cases de Bryggen, no són més que una dotzena de cases de fusta pintades de colors vistosos que s'estan enfonsant però són patrimoni de la humanitat, això sí.
Bryggen

A la tarda, anem per la carretera turística 7. La que va de Bergen a Oslo i fem una parada a la cascada de Steinsdalfossen. Aquesta cascada té la particularitat que pots passar-hi per darrera i tens la sensació d'estar a Caldea però sense mullar-te. Sort! Perquè l'aigua ha de ser freda, freda.

Steinsdalfossen

Continuant per la carretera 7, esquivant algun cotxe i fins i tot reculant davant d'un camió amb remolc per buscar algun pas més ample, arribem al ferry que ens travessa a l'altre costat de fiord i arribem a Kinsarvik, on passem la nit.
Hardangerfjorden

Dia 17: Kinsarvik - Lysefjorden - Hornes

De Kinsarvik decidim anar cap al sud fins a la zona de Stavanger. El dia pinta plujós i la previsió del temps no és massa bona. Per tant, carretera i manta fins a Jorpeland. Des d'aquí ja buscarem la manera d'arribar fins al Preikestolen.
Arribats a Jorpeland es comencen a trobar indicadors per anar fins al Preikestolen. Ja ens esperàvem que aquesta roca que surt a tots els catàlegs de turisme de Noruega seria la Meca del turisme però el que ens vam trobar va ser abusiu. Des del poble fins al pàrquing són uns 10 km de carretera (que si vols pots fer en bus). I des del pàrquin fins a dalt hi una caminada de 2 hores. Fins aquí cap problema. Però els que ens va indignar és que per aparcar el cotxe havies de pagar un altre pàrquing. O sigui, al mig de la muntanya, un pàrquing privat amb barreres i a passar per caixa. A veure. som turistes, d'acord, però no gilipolles!! Així que tornem a baixar pel camí que havíem pujat i anem a la oficina de turisme a mirar la previsió del temps pels propers dies. Pluja.
Decidim anar tirant cap a Oslo i fem nit a Hornes.

Dia 18: Hornes - Heddal- Drammen

Dia de carreteres una mica més bones i relax. De camí vam passar per Heddal on hi ha la Heddal stavkirke. Una altra església de fusta però aquesta va ser reconstruïda.

Heddal stavkirke

Vam arribar a Drammen (a uns 35 km d'Oslo) cap a la tarda. Càmping, dutxa d'aigua calenta (sense pagar!!!!) i descans.

Dia 19: Oslo

Últim dia per Noruega. Vam arribar a Oslo de bon matí. Les botigues de Karl Johans Gata (el carrer peatonal on es concentren la majoria de botigues) tot just anaven obrint.
La veritat és que Oslo és una de les capitals més petites que hem visitat i és fàcil visitar-la passejant tranquil·lament. Sense sortir d'aquest carrer peatonal vas trobant: la catedral, el parlament i al final de tot hi ha el palau reial.

Palau reial

Una mica separat hi ha l'ajuntament, un edifici força impressionant on es dóna el premi Nobel de la pau i que es pot visitar gratis!!

Ajuntament d'Oslo

A la tarda vam anar a la zona de museus a veure el museu viking i "me l'imaginava més gran!!".
Acabada la visita a Oslo comencem la tornada cap al sud.