9 d’ag. 2010

Pic de Casamanya, 2740 metres

Al mig d’Andorra s’alça el Pic de Casamanya. Aquest cim de grans formes i vessants allargats pot ser una muntanya molt apte per realitzar primeres ascensions i familiaritzar-se amb la muntanya.
El Pic de Casamanya és un cim dels que podríem qualificar d’agraït. Per una banda és fàcil d’ascendir ja que no presenta més complicació que seguir el seu llom sud. Té una ascensió curta, 2 hores pujant tranquil•lament des del Coll d’Ordino. I, a més, presenta una panoràmica excel•lent ja que és un cim solitari.

En cas que es vulgui continuar l’excursió i sortir de les rutes més convencionals sempre hi ha l’opció de seguir fins al cim del Casamanya Nord i continuar la carena fins al Pic de l’Estanyó.

Punt de sortida: Coll d’Ordino (1980 metres)
Punt d’arribada: Coll d’Ordino (1980 metres)
Horari: 2:00 h (pujada) / 1:30 h (baixada)
Desnivell acumulat: ± 760 metres
Alçada: 2740 metres
Condicions: Muntanya assequible en qualsevol època de l’any.
Material: Raquetes, crampons i piolet en condicions hivernals. És important anar ben proveït d’aigua sobretot en els mesos de forta calor perquè no es troben fonts en tot el recorregut.
Dificultat: Fàcil

Coll d’Ordino (1980 m). Coll que uneix els pobles d’Ordino i Canillo. Situat al centre del país, és una via de comunicació per unir aquestes valls sense tenir la necessitat de passar per Andorra la Vella. Al mateix coll s’hi pot trobar una gran esplanada que pot resultar un bon mirador. Tanmateix, li manca espai per aparcar el cotxe i s’ha de deixar al costat de la carretera. Si es vol caminar una mica més, baixant un quilòmetre (aproximadament) direcció a Canillo hi ha un petit pàrquing.

Situats al mateix Coll d’Ordino, hi ha un gran rètol indicador que marca el camí cap al Pic de Casamanya.

Indicador al Coll d'Ordino

El camí comença a pujar suaument en direcció N-NE pel mig d’una zona boscosa sempre marcat per taques de color groc. Transcorreguts uns minuts, el camí gira a N-NW i la vegetació comença a clarejar. En aquests moments ja es poden tenir les primeres vistes del cim.

Es comença a veure el cim

Collada de les Vaques (2107 m). Aquesta collada és un límit de vegetació entre el llom més marcat que condueix fins al cim i la zona més boscosa.

Collada de les Vaques

Es deixa enrera el bosc i es continua per l’ampla i marcada carena que porta fins al cim. En aquest cas, el camí és molt marcat en direcció N. Des d’aquí es pot gaudir de les fantàstiques vistes que ofereix aquest llom.

Vista cap al Comapedrosa i cims occidentals
La pujada continua irregular, en ocasions amb forta pendent i d’altres et permet un lleuger descans però el camí és molt marcat en tot moment.

Pujant per la carena

Part final de la pujada

Finalment, ja es pot veure el monòlit del cim del Casamanya.

Pic de Casamanya (2740 m). Aquest cim és el primer dels tres que formen la carena. Tot i això, és el més concorregut. Des d’aquí es té una vista fantàstica d’Andorra degut a la seva posició privilegiada.

Pic de Casamanya

Carena fins al Pic de l'Estanyó

La tornada es realitza pel mateix camí fins al Coll d’Ordino.

1. Hola pareja, ya veoque seguis haciendo cosas muy bonitas por "vuestro" pirineo...
    Espero que sigáis mucho tiempo igual y que pronto coincidamos en alguna montaña.

Saludos

2. Aupa Fernando!
    Yo también espero poder coincidir pronto y tengo muchas ganas de subir a la KDD de Lescun. Vamos a ver si podemos venir.