8 d’oct. 2010

Dos dies d'Osona

El primer cap de setmana d'octubre, coincidint amb la fira del llibre de muntanya, es va disputar el Trofeu dos dies d'Osona d'orientació organitzat per la UE Vic. Aquest any la fira del llibre es celebrava a Tavertet, per tant aquest poble va ser l'escenari d'una de les curses, la llarga, que es va córrer el diumenge. L'altra cursa, la del dissabte, es va disputar a Calldetenes en un mapa nou molt bo per fer una cursa de mitja distància.

Calldetenes (Mitja distància)
Començaré per la cursa del dissabte. D'entrada era un mapa nou i la zona va resultar ser molt bona per fer una cursa d'aquestes característiques ja que combinava zones tècniques molt rocoses, amb altres zones més ràpides vorejant camps de conreu. A més, a tots aquests ingredients cal afegir-hi una altre toc típicament osonenc, la boira.


Em toca sortir bastant tard. Per tant, quan vaig cap a la sortida ja tinc notícies dels temps que han fet alguns dels corredors de la meva categoria. I es confirma el que pensava, és una cursa molt ràpida on el mínim error et pot fer perdre molts punts de la classificació. Així, a mida que se m'acosta la sortida intento mentalitzar-me de no cometre cap errada. 
Surto i, mentre vaig cap al triangle em puc situar molt ràpid amb un camp que hi ha just davant meu i que he de vorejar per trobar la primera fita. Sempre és bo començar la cursa sabent on ets i amb bones referències. Les dues fites següents també són molt ràpides i s'ha de vigilar de no passarte-les perquè l'escala del mapa és 1:7500 i tot passa molt ràpidament. 
La 4,5 i 6 són una mica més entretingudes amb desnivell sobtat però que es supera sense problemes perquè vens d'una zona plana i les cames encara no estan gaire castigades. A la 7 hi ha una tirada un pèl més llarga i se m'obren dues opcions: anar directe a la fita sense desviar-me o bé baixar pel llom i atacar-la des del carrer que hi ha al davant. Opto per la segona, tot i ser més llarga, perquè així ja puc anar mirant com atacar la següent. 
De camí cap a la 8 cometo una errada que em porta a la fita 15 del meu circuit i ja perdo un parell de minuts. Després de corregir aquesta errada, intento apretar les dents i aconseguir la 9 i la 10 corrent tot el que puc. Però a la 11 perdo molt de temps, moltíssim, perquè no aconsegueixo pujar el tallat de roca que cal pujar. A mida que vaig pujant, rellisco i he de tornar a baixar i buscar un altre camí per pujar, que finalment trobo però ja és massa tard. Massa temps perdut per una fita que l'hauria d'haver aconseguit en molt poc temps. A partir d'aquí, ja corro però sense convicció. La 12 fàcil, la 13 em torna a portar problemes per manca de concentració. La 14, 15 i 16 són ràpides i la 17 acaba de castigar-me amb una pujada curta però intensa. D'aquí fins a la meta és anar tan ràpid com puguis.

Acabo la cursa amb un temps de 46:10. Ja sé que és un molt mal temps i més sabent que el primer ha tardat només 29 minuts. Estic d'acord que he trigat moltíssim però el temps del primer és molt ràpid per aquesta categoria!

Resultats mitja distància

Tavertet (Llarga distància)
I després de la mala cursa del dissabte, toca pensar en la de diumenge. D'entrada, té unes característiques completament diferents a les del dia anterior i el terreny és molt diferent. Només hi ha una cosa en comú, la boira de primera hora.

Aquest mapa, a diferència del de Caldetenes, no era nou. Per tant ja havia tingut ocasió de veure aquesta forma tan singular que té. Així que tenia ganes de tenir-lo a les mans per poder veure si era tan infernal com es comentava. 
Igual que el dia anterior vaig sortir molt tard (inclús més que el dissabte) però no tenia cap referència de temps. Així que vaig cap a la sortida pensant només en aquest mapa i en els cingles que hi ha per la seva banda sud. 
Mentre vaig cap al triangle miro la situació de la primera fita i veig que està molt a prop del camí. Intento talonar per no passarme-la i ho aconsegueixo! He calculat la distància prou bé per ser la primera vegada. Em desvio a la dreta per anar a buscar aquesta fita. La 2 és molt clara i ràpida, i també s'hi pot arribar per camins. A la 3 cometo un error paral·lel però el soluciono sense perdre massa temps i el poc temps que perdo el recupero a la 4. A més ja veig algun corredor de la meva categoria que ha sortit davant meu. M'animo perquè em sento còmode i vaig retallant temps. Les fites 5, 6 i 7 són molt ràpides i amb bones referències. 
Després d'aquestes venen 3 tirades bastant llargues però són fàcils de trobar. A la fita 10 s'acaba la primera part de mapa i ve una zona urbana per relaxar-te un mica però que es nota físicament. I sortint de la fita 12 i de camí a la 13 cometo una errada de "Barrio Sésamo", confonc el 3 per un 8 i em planto a la fita 18 (que era molt propera a la 12). Quan me n'adono de l'errada ja he perdut uns 3 minuts i marxo corrent cap a la fita 13, que es troba a la part est del mapa. 
Aquesta última part, combina trams de pista asfaltada on es pot anar molt ràpid (fins a la 13), zones on cal vorejar camps per buscar el millor punt d'atac (14), trams rocosos una mica més tècnics (15) i una fita per fer a nivell (16).
Després d'aquesta zona tan completa toca baixar fins al poble una altra vegada per fer el tram final. Aquesta vegada sí que he d'anar a buscar la 18. I finalment, anar cap a la meta.  
Acabo amb un bon temps, tot i les petites errades i la duresa física d'aquesta cursa. Al final 1:04:27, a 10 minuts del primer. És un temps millorable però molt millor que el dia anterior.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada