6 de nov. 2010

Expedició a Alcalá de Henares

L'últim cap de setmana d'octubre arriba amb la última "expedició aligotera" a les espanyes del 2010. Ja feia temps que tenia clar que aquesta era una bona oportunitat per anar a curses de Lliga ja que era "relativament" a prop i el dilluns següent era festa i ens podríem recuperar millor de la pallissa de cotxe i quilòmetres.

El divendres, abans de marxar, cal preparar tot el material necessari: matalàs, sac de dormir, roba per 2 dies, roba per córrer els 2 dies (ja que es preveu pluja i si el segon dia t'has de posar la roba molla fa com mandra...),  bambes de recanvi (per si de cas) i menjar per poder aguantar bé l'expedició. I em sembla que no em deixo res. Ah! sí, l'imprescindible: la brúixula i la pinça Sportident. Sense això sí que estem morts!!!

Bé, ja ho tenim tot i vaig cap a Girona a fer la primera parada del viatge. Allà carrego en Roger i la Tiina i anem a buscar la Nuri a Sils. Són les 6 de la tarda i ja hi som tots. Així que ja podem marxar cap a Alcalá de Henares. Ens esperen unes 7 hores de cotxe en condicions normals.

L'altre cotxe ja ha marxat un parell d'hores abans i quan som al final de l'eix tenim la primera presa de contacte amb ells. Ens informen que estan passant pels Monegros. "Anem tirant, ja us atraparem...". La segona notícia que tenim de l'altre cotxe ja no ens agrada tant. Fa una hora que estan parats a la Muela i no saben què passa. Veient el que ens podem trobar, decidim fer una parada a l'àrea de servei dels Monegros i a veure si millora el trànsit. Però a la que tornem pujar el cotxe 3r missatge. Ja han passat la retenció, estan fent obres a l'A2. D'aquesta segur que no ens n'escapem.

Evidentment, patim les conseqüències de la retenció per les obres. Són quarts d'11 de la nit i estem parats. A veure si no tardem tant com els altres però estem 1 hora avançant molt lentament. Cap a quarts de 12 podem tornar a tirar. Passem Calatayud  i ens trobem amb ràfegues fortes de vent que ens obliguen a reduïr la velocitat. A veure a quina hora arribarem. Finalment, arribem a Alcalá de Henares a quarts de 2 de la matinada. Entrem al "suelo duro", inflem matalassos i a dormir el que poguem.

30/10/10. Cursa de llarga distància
Després de dormir 5 horetes en prou bones condicions, toca preparar-se per la primera cursa. En aquest cas és la de llarga distància. El dia no acompanya massa, per no dir gens, està molt gris i comença a ploure una mica. Sembla que les previsions meteorològiques (que deien que la provabilitat de pluja era del 100%) es cumpliran.



Anem cap a la zona de cursa, encara amb les lleganyes enganxades, recollim els dorsals i em preparo per la sortida. Amb el dia que fa i hi ha una pre-sortida de 30 minuts...Ara sí, ja estic a la sortida preparat i concentrat. Miro el mapa, buscant el triangle i de seguida m'hi trobo. No he tingut temps per mirar res més que ja estic al triangle. A veure, a poc a poc, on és la 1a fita? Tot i això surto malament del triangle i em costa una mica saber on sóc. Una vegada resituat ja vaig assegurant cada pas que faig fins a la 1a fita. A partir d'aquí enllaço algunes fites molt bé. Sortint de la 4 hi ha la primera elecció de ruta. Opto per baixar per la pista de l'esquerra. Potser no és la millor elecció però tampoc perdo massa temps (comaparant amb altres corredors). Un bucle petit (fites 5, 6 i 7) i una altra tirada llarga que no té massa elecció. Només hi ha una opció i és seguir per la pista. Aquí començo un altre recorregut per tres fites molt juntes i fàcils per entrar després a una altra part de mapa molt més tècnica amb molts tàlvegs. En aquesta part, entrar malament ja et suposava perdre molt de temps. Així que calia no perdre la concentració en cap moment.

Al final, no fallo massa en aquesta segona part i aconsegueixo acabar prou satisfet de la meva cursa. Temps final 1h 13' 9'' en 26ena posició. No està malament però he quedat força lluny del 1r.

A la tarda toca comentar la jugada i anar a fer el turista sota la pluja. La veritat és que la part històrica d'Alcalá de Henares és prou maca. No me l'esperava així i em va sorprendre!

31/10/10. Cursa de mitja distància
El diumenge, sembla que el temps vol canviar una mica i ens depertem una mica millor que el dia abans: hem dormit una hora més!!!


El dia es presenta fred però amb els 8 minuts que hi ha de pre-sortida intento entrar en calor. Agafo el mapa i ja veig que la cursa no serà fàcil. De moment la primera no em porta massa problemes, agafo confiança i enllaço bé fins a la fita 5. Però a la 6, perdo el contacte amb el mapa i no el torno a trobar fins al cap de molta estona. Em costa molt, moltíssim resituar-me i quan ho aconsegueixo veig que estic molt lluny de la fita. Per tant, aquí s'acaba la meva cursa. Com a consolació i sense pressió, acabo la cursa intentant entrar de nou en el mapa. Però estava clar que no era el meu dia. Què hi farem!!! Una altra vegada serà...El que sí que he après en aquestes últimes curses és que he de millorar moltíssim en mitja distància. Últimament se m'entravessen totes.

Ara ja només falta agafar el cotxe i tornar cap a casa. Decidim fer un tram de camí abans de parar a dinar. Un cafè, una pila de quilòmetres i alguns projectes que potser algun dia sortiran a la llum. És el que tenen aquests trajectes tant i tant llargs.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada