5 de gen. 2011

Carlit (2921 m), des de les Bulloses

El Carlit és el sostre comarcal de la Cerdanya, així com el cim més alt dels Pirineus Orientals. Situat a l'Alta Cerdanya (territori francès), és el punt culminant del Massís del Carlit.

Ofereix 2 vies d'accés agradables, si bé la més popular és la que té com a punt d'inici la presa de les Bulloses. Aquesta, transcorre per una zona repleta de llacs d'alta muntanya esdevenint una ruta molt agradable. A més, permet que les persones que simplement vulguin fer l'aproximació puguin fer-ho amb una bona recompensa, com ho és la de passejar per aquesta zona.

La segona via d'accés, més llarga i també menys concorreguda surt del Coll de Pimorent, passant per l'estany de Lanoux.

En aquesta ruta, es descriu la primera de les vies d'accés. La més masificada. Val a dir, que si es vol gaudir d'aquesta ruta durant els mesos d'estiu és aconsellable sortir amb la primera llum del dia, d'aquesta manera es pot fer una ascensió més tranquil·la.

Punt de sortida: Presa de la Bullosa (2020 metres)
Punt d’arribada: Presa de la Bullosa (2020 metres)
Horari: 6 hores (anada i tornada)
Desnivell: ± 900 metres
Alçada: 2921 metres
Condicions: Muntanya assequible en qualsevol època de l'any. En el cas que es realitzi l'ascensió durant l'hivern cal preveure la seva durada i la presència de neu i gel.
Material: Raquetes, crampons i piolet en condicions hivernals.
Dificultat: Fàcil però requereix un mínim de preparació física degut a la seva durada.

Des de Puigcerdà s'agafa per la N-116 fins a Montlluís. A l'entrada d'aquesta població seguir per la D-118 i, finalment, desviar-se per la D-60 fins al Llac de la Bullosa. Hi ha una pista asfaltada en molt bon estat però durant els mesos d'estiu només es permet l'accés de pujada per aquesta pista fins a les 7 del matí. La resta del dia hi ha un bus que puja cada 15 minuts.

Presa de la Bullosa (2020 m). Gran presa que tanca aquest llac d'origen artifical pel seu extrem sud. Construïda l'any 1910, va resultar una obra de grans dimensions per aquesta regió del Pirineu.

Situats a l'extrem W de la presa, trobem els primers indicadors. Ens desviem cap a l'W pel camí que puja allunyant-se de l'estany de la Bullosa.

Arribem a una primera bifurcació, situada entre l'Estany del Viver (a la dreta) i l'Estany Negre (a l'esquerra).

Girem a l'esquerra, direcció W i continuem fins a trobar els següents estanys: l'Estany de la Comassa a la dreta i l'Estany Sec a l'esquerra. Passem per entre els 2 estanys i ens desviem a la dreta, direcció NW.

Creuem el torrent que comunica els estanys de Vallel i Dugues i remuntem el camí en direcció W fins a trobar l'últim dels estanys.

Estany Sobirans (2330 m). Últim dels estanys d'aquesta zona. Durant els mesos d'estiu es troba ple de pescadors.

A partir d'aquest moment, el camí es comença a enfilar per la zona pedregosa, guanyant alçada ràpidament i deixant els estanys avall.

La pujada es va intensificant sempre en direcció W, ara acostant-nos a la cresta rocosa.

Deixant un petit circ amb un estany al seu fons.

A partir d'aquest moment cal extremar les precaucions perquè venen uns curts trams de grimpada senzilla, però no deixen de ser el trams més complicats de l'ascensió. Una vegada superats aquests passos arribem al coll i es pot gaudir de la part que restava amagada darrera el cim.

I la part des d'on venim.

Carlit (2921 m). Inmensa vista en dies clars. Des d'aquesta posició es pot veure des del Canigó fins a la Maladeta.

1. Informació clara i fotos maques!

2. hem pujat tota la familia a primers d'agost , era dilluns i no hi havia molta gent , varem dormir al camping de pla de bares i a primera hora varem agafar el primer bus que surt a les 07:00h , una ruta fantastica els tres nens dos de 11 anys i una de 10 anys s'ho varen passar molt be,us donem les gracies per les explicacions ,fotos.. i per el blog que està molt i molt treballat .

1. Moltes gràcies pel comentari. El Carlit és un cim preciós i el paisatge permet gaudir de la sortida. Un valor segur!