9 de gen. 2011

Puig de Cadiretes, 518 metres

Entre Tossa de Mar i Llagostera hi trobem el Massís de l'Ardenya. Aquesta zona muntanyosa litoral, pot considerar-se el límit sud de la Serra de les Gavarres. El punt més elevat de l'Ardenya és el Puig de Cadiretes, de 518 metres d'alçada. Cal destacar però, que tot i la poca alçada que té aquest cim té unes bones vistes tant de la costa com de l'interior.

Com a curiositat, cal destacar que ens trobem al límit de la comarca de la Selva i el Gironès, concretament a cavall entre els municipis de Llagostera i Tossa de Mar. Però això no ha estat sempre així ja que aquesta zona va pertànyer al municipi de Llagostera fins a final del segle XIX i va cedir les terres que toquen a la costa per no haver d'enviar gent a la Guerra de Cuba. Per aquest motiu, Llagostera perdé una part de terres del municipi i ara no arriba fins a la mateixa línia de mar.

L'ascensió al Puig de Cadiretes és molt curta i senzilla i es fa seguint el GR-92. Es pot assolir el cim en aproximadament 30 minuts des de la carretera. Això fa que sigui una excursió molt curta i apta per fer amb nens.

Punt de sortida: Carretera GIV-6821 km 9 (465 metres)
Punt d’arribada: Carretera GIV-6821 km 9 (465 metres)
Horari: 1 hora (anada i tornada)
Desnivell: ± 53 metres
Alçada: 518 metres
Material: No es necessita material específic
Dificultat: Molt fàcil.

Des de Llagostera, agafar la carretera GIV-6821 en direcció cap a Tossa de Mar. Aquesta carretera no és la principal entre Llagostera i Tossa, sinó la que va fins a l'ermita de Sant Grau d'Ardenya. Cal seguir-la fins al quilòmetre 9. Allà, a la dreta de la carretera, comença la curta pujada fins al cim.

Carretera GIV-6821 (465 m).  Al límit entre la pista forestal i la carretera hi ha un plafó indicador de la ruta a seguir. Darrera mateix d'aquest indicador hi ha algun racó on deixar el cotxe i no molestar.

Des de la carretera es segueix la GR-92 (el camí que ressegueix el litoral).

Continuant per aquest camí i sense desviar-nos en cap moment arribem al Menhir d'en Llach, a la dreta del camí.

Deixant enrera el menhir, s'arriba a una petita esplanada amb pins i una bifurcació. En aquest moment, i seguint un rètol indicador, girem a la dreta abandonant el GR i prenent un PR que marxa en direcció N.

Recorreguts uns 360 metres, es troba un nou indicador que ens desvia a l'esquerra, en direcció W-SW. Deixant el PR i entrant a un camí més estret que ens porta fins al cim del Puig de Cadiretes.

Puig de Cadiretes (518 m). Mirador de Tossa de Mar i de la Costa Brava. També té una torre de vigilància forestal.

I algunes vistes des del cim, encara que el dia no acompanyi massa...

Montseny

1. Hi vaig estar fa uns quants anys, fent el GR. Ja heu tingut més vistes que jo, ja que em va tocar núvol... T'aconsello també pujar des de Tossa, més llarg però molt agradable