25 de gen. 2011

The Wildboar Rogaining 2011

Semblava que aquest any no havia de fer fred. De fet, hem passat uns dies de caloreta per l'època que estem. Però a mida que s'anava acostant la data de la rogaine, les previsions del temps ja anunciaven que s'acostava un canvi de temps. I aquesta vegada no s'han equivocat... La previsió era que faria fred i sí, feia molt fred.

Preparo les coses per la cursa: malles, polaines, bambes, samarreta, samarreta tèrmica, paravents, guants, buf,... En faré prou per guardar-me del fred? No ho sé. A les 9.15 em passen a buscar i marxem cap l'Esplugacalba. Unes 2 hores de camí i arribem al poble. recollida de dorsals i bossa amb obsequi i...oh!! sorpresa, un gorro amb orelleres. Fantàstic! Amb la temperatura freda que fa, no tardo gaire en estrenar-lo.

A les 12 en punt donen la sortida als "màquines" els que fan la rogaine de 24 hores. La veritat és que s'ha d'estar molt fort per aguantar-ho. I la la 1 del migdia sortim els altres, els mortals, els que amb 6 hores de cursa ja en tenim prou, i de sobres. Ens preparem, brúixola, sportident lligat al canell, la motxilla preparada i cap a la plaça. A les 12:45 es fa l'entrega de mapes i arofitem per triar les primeres fites. De fet ens plantegem les 6 primeres fites i apartir d'aquí ja en parlarem.

Al punt de la una sortim tots en ramat, sembla que tothom hagi escollit la mateixa fita per començar. Però a la sortida del poble el ramat ja es va dispersant. Comencem per la fita 48 i hem de fer cua per marcar-la. Sortim  d'aquí i anem cap a la 99. Tot i que la gent seguia la mateixa direcció, els equips es comencen a dispersar. Així que baixem a marcar la 99 i tornem a pujar per anar a la 67. De moment portem un bon ritme i anem a la  104, no agafem el camí que ens havia de portar directe a la fita però no ens costa massa trobar-la.

La següent fita que ens havíem plantejat era la 76. Per arribar-hi haurem de baixar per tornar a pujar. Però aquí decidim fer una mica més de volta i fer la baixada per camins que no pas baixar pel dret, punxant-nos amb tots els arbusts que hi ha. Tot i fer una mica més de volta ens adonem que no hem perdut massa temps perquè a la pujada de la 76 coincidim amb l'equip que marcava l'anterior amb nosaltres. Després de la 76, un tram de pista sense desnivell que aprofitem per menjar una mica mentre ens acostem a la 46.

En aquest moment, ens replantegem la cursa i mirem quines fites podem fer. Decidim baixar a la 107. Una mala elecció, però tant és. Creuem el poble i marquem la 107 i d'aquí tornem a creuar el poble per sortir-ne en direcció sud i anem a la 83. De la 83 fem la tirada fins a la 68 (una altra pujada) i després ens prenem un petit descans que aprofitem per replantejar la tornada. Reprenem la cursa i ens adonem de l'errada d'estratègia que hem comès, ja que passem a uns 200 metres de la fita 107. Per tant, la podíem haver marcat de tornada i no acostar-nos-hi expressament com havíem fet una estona abans.

Passem per davant de la 88 i continuem cap a la 32, que estava en una clariana que ens costa una mica de trobar. A partir de la 32, anem a la 102 i ja pensem en el temps que tenim de llum de dia perquè el sol ja comença a baixar i torno a notar el fred.

El tram final passava per la fita 79. A continuació pugem a l'altra costat de la carretera per esgarrapar els 6 punts de la 65, i amb l'última llum del dia marquem la 101. En aquests moments són les 18:20 de la tarda i ens plantegem si acostar-nos a la 37 o tornar cap al poble. Al final valorem la situació i decidim anar cap a l'arribada.

Entrem amb 5:33:08, 88 punts aconseguits i 31 km recorreguts. Un resultat millorable, evidentment, però després de veure els resultats finals vam veure que molts equips es van quedar amb 90 punts, sorprenent.

Finalment, comentar el mèrit dels corredors que es van passar 24 hores voltant. No només és el fet de passar-se 24 hores sense parar, ni dormir, que està a l'abast de molt pocs; sino que, a més, van haver de suportar temperatures molt baixes (-8ºC, -9ºC) durant tota la nit.

Resultats 24 hores

1. Millor aquesta crónica que la meva, però si que estic d'acord que a la propera ja es poden anar preparant.
    A veure si puc el dia 6 de març.