8 de febr. 2011

Mola de Colldejou (921 m), i un vent que et tomba...

Si hi ha alguna part de Catalunya que tenim oblidada, aquesta és la província de Tarragona en general. La qüestió és que no hi tenim massa tirada i s'ha de reconèixer que hi ha racons que no estan gens malament. Doncs bé, en aquesta ocasió hem decidit anar a la Mola de Colldejou, al límit entre la comarca del Baix Camp i el Priorat.

La ruta que hem seguit és una circular que surt del poble de Colldejou, enclavat sota aquesta gran mola rocosa i tancat per la Serra de Llaberia, amb la Miranda i el Cavall Bernat, i la Serra de l'Argentera, minada d'aerogeneradors. És una circular clàssica que permet assolir el cim en poc més d'una hora i mitja i tornar de nou al punt de partida en 3 hores.

Punt de sortida: Colldejou (431 m)
Punt d’arribada: Colldejou (431 m)
Horari: 3 hores (anada i tornada)
Desnivell: ± 490 metres
Alçada: 921 metres
Material: No es necessita material específic. És important anar ben proveït d'aigua, sobretot a l'estiu.
Dificultat: Fàcil.

Des de l'autovia A7, prenem la sortida de Montroig del Camp. Seguint per la carretera T-323 s'arriba a Montroig del Camp, que s'ha de creuar. Continuant per la T-322 en direcció a Colldejou i Falset, s'arriba en pocs minuts al petit municipi de Colldejou, al peu del cim.

El poble és petit i amb carrers estrets i desnivellats, per tant, el més còmode és deixar el cotxe a l'entrada del poble.

Colldejou, 431 m. Petit municipi marcat pel seu caràcter muntanyós. Envoltat per la Mola de Colldejou i la Serra de Llaberia.
Deixant el cotxe a l'entrada del poble, agafem el carrer que puja pel costat de la piscina i anem al centre, passant pel costat de l'esglèsia. De seguida trobem els indicadors de l'hípica, que ens porten a la sortida per una pista ampla.
Una vegada deixem enrera les últimes cases, aprofitem per donar una ullada a la Serra de Llaberia.

I a la Mola de Colldejou.

El camí que seguim per la pujada passa per sobre de l'hípica, deixant-la a la nostra esquerra. Continuem per la pista en suau pujada fins a una intersecció de camins enmig d'un revolt tancat. En aquest cas, girem a la dreta.

A partir d'aquest moment anem vorejant el cim fins a col·locar-nos just a la seva base.

I continuant per la pista arribem al Coll Roig. Des d'aquí tenim una àmplia vista de la Serra de l'Argentera, completament plena d'aerogeneradors.

Coll Roig, 600 m. Coll que separa la Mola de Colldejou de la Serra de l'Argentera, al nord-est.
Ara deixem la pista per agafar el corriol que s'endinsa pel bosc i comença a pujar amb més força.

De nou, veiem la Serra de l'Argentera, ara des d'una mica més amunt.

I superem algun tram de més desnivell fins a situar-nos a la Canal del Batllet.

Canal del Batllet, 680 m. Pas estret entre les roques que permet guanyar alçada amb facilitat.
Superat el primer tram de pujada, l'alzinar dóna pas a prats amb algun arbre dispers i, just al seu darrera, s'alça una nova paret rocosa de la mola.

A mesura que ens apropem a la paret anem veient el camí que ens portarà fins al cim. En aquesta foto, es veuen unes taques que són un grup que baixava per l'últim tram de roca i tartera.

I des de dalt, una mirada enrera permet veure el tram superat.

Mola de Colldejou, 921 m. Cim ample. Té una torre circular construida durant el segle XIX i nombrosos pessebres escampats per la gran esplanada que forma aquest cim.

I la foto de cim...

Des de dalt, aprofitem per fer algunes fotos de la vista que ofereix, tot i que molt ràpid perquè bufa un vent molt fort i la sensació de fred fa que decidim baixar aviat.

Per continuar amb la ruta circular que ens havíem plantejat, anem reseguint el límit del tallat en direcció W. Ara seguirem unes marques blaves que ens permetran baixar al Coll del Guix buscant el millor pas. Així que anem perdent alçada ràpidament seguint un corriol prou ben definit.

Una mica abans d'arribar al Coll del Guix es retroba el GR 7.3, que enllaça amb el GR 7 al mateix coll.

Coll del Guix, 626 m. Coll que separa, en aquest cas, la Mola de Colldejou de la Serra de Llaberia, que s'alça al sud. Creuament de camins i font.

A partir d'aquest punt, només queda continuar per l'ampla pista fins arribar de nou a Colldejou, que ja es veu a tocar.

Colldejou, 431 m. Punt d'inici i final de la ruta.

1. Hola pareja, me alegra ver que no paráis y que seguís bien. Tenéis una baja montaña preciosa. Un saludo.Fernando y Marta

2. Hola! Por lo que he visto, tampoco paras mucho. Un saludo a toda la familia y muchos recuerdos de parte de Nuri!

3. Muy buena vuelta Marc.
    Yo tampoco conozco la subida hasta la Mola pero si que subí a la Miranda jajajajaja
    aunque quizás este finde puede que repita parte de vuestros pasos.
    Un saludo pareja!!

4. Marc, aquest blog que tens és genial. Algun dia ús t'agafaré alguna ruta d'aquí o te la demanaré directament.