2 d’abr. 2011

Parc del Cretaci, debut a 21A

L'últim cap de setmana de març va començar, per fi, la copa catalana 2011. És veritat que durant el que portem d'any ja havia fet alguna cursa: un parell de rogainings, un cap de setmana a Utiel i una popular. Però el que marca l'inici de la temporada és el calendari oficial de copa catalana. A més, esperava aquesta cursa perquè aquest any he decidit fer el salt de categoria, a H21A. Per tant, aquesta cursa no era només l'inici de la temporada, sinó que també era el meu debut a una nova categoria.

Per començar, mirant la informació tècnica ja vaig veure que seria una cursa llarga. Fins ara estava acostumat a traçats d'entre 5 i 6 km i amb 16 o 17 fites. Però en aquesta ocasió el traçat ja eren 8,6 km i 23 fites. O sigui que calma i tranquil·litat.

Per sort, tenia la sortida a les 10:07 i seria dels primers en sortir. Em preparo, agafo el mapa i espero que el rellotge es posi a 0 per començar.


Així que agafo el mapa i intento plegar-lo, ja veig que he d'agafar un ritme de cursa adient a les meves possibilitats.


Vaig cap al triangle i a partir d'aquí comença tot.


La primera fita me l'agafo amb calma, intentant entrar al mapa i tenir confiança. De camí cap a la segona agafo un ritme de cursa que crec que podré aguantar prou bé. Ara només falta la part tècnica i no cometre errades gaire grosses. A la fita 2 cometo una petita errada perquè baixo una mica massa i després he de tornar a pujar. Arribo a la 3 amb confiança, potser una mica massa, perquè surto de la 3 amb el mapa girat i me'n vaig en direcció contrària. Quan me n'adono, he de tornar a la 3 per refer el camí cap a la 4. Primera errada greu.

Després d'aquesta errada, encadeno dues fites prou bones, la 5 i la 6 i a la 7 em desvio pel camp de sota i quan em torno a resituar ja he perdut temps. Bé, què hi farem. Anem cap a la 8, que la trobo sense problemes i de la 8 a la 9 hi ha una de les tirades llargues. Me la jugo. Travesso un camp d'ametllers fins a un prat obert, continuo fins al mur de pedra que tanca el segon camp d'ametllers, trobo el piló de rocs, vorejo un altre prat obert i travesso un tercer camp d'ametllers. I quan trobo la pista no sé ben bé a quina alçada estic. Per tant, m'asseguro anant a buscar una bifurcació de camins que segons el meus càlculs era allà a prop i...sembla que els astres s'hagin alineat per una vegada: la bifurcació estava allà al costat!!!! A partir d'aquí vaig a trobar la 9 sense problemes.

A la fita 10 cometo una errada molt greu perquè em passo la pedra on hi havia el control i em costa molt, moltíssim vull dir, trobar la pedra. Després d'aquesta errada, segueixo cap a la 11, sense problemes, 12 i 13. Per anar a la 14 hi ha una segona tirada llarga, tornant a creuar els prats i camps d'ametllers d'abans. En aquesta ocasió però, vaig per camins per aprofitar els avituallaments. Tot i això no em costa gaire arribar fins al control i surto cap al 15 amb peus de plom, perquè la part de cursa que ve ara és molt diferent de la primera part. Ara és bastant més tècnic, amb més vegetació, petits tallats i zones de micro-relleu.

Entro a la 15 pel passadís de la línia elèctrica i la trobo bé. Per arribar a la 16 busco un bon punt d'atac i faig un rumb. L'errada és que no el vaig acompanyar d'un bon talonament i vaig passar pel costat de la fita sense veure-la. I au, tornem-hi. Ara sí a la segona és la bona. La 17 no em porta gaires problemes i la 18, seguint pel costat dels tallats, tampoc. 

Per acabar un tram final bastant tècnic amb 4 fites més on perdo bastant temps a la fita 20. I finalment, només falta corre fins a la meta.

Fent una valoració final, vaig trigar molt, moltíssim, més de 2 hores. I vaig cometre algunes errades grans, però el fet d'anar sense cap mena de pressió em va permetre disfrutar de la cursa. A més, vaig poder comprovar que, a mida que vagi agafant confiança a aquesta categoria, puc apretar bastant més perquè físicament em vaig sentir molt còmode.

Resultats de la cursa.
Winsplits
Splitsbrowser

2 comentaris:

  1. Mucho ánimo con esas carreras Marc, este verano no vamos a vuestra tierra, teníamos idea de ir a Calella de Palafrugell pero finalmente han podido los volcanes de La Palma, prometo fotos chulas.
    Un saludo pareja.

    ResponElimina
  2. Aupa Fernando!
    Buena elección, ya contarás como os va por La Palma y por supuesto, esperaremos las fotos.
    Un saludo a la famíla.

    ResponElimina