17 de maig 2011

Sant Jaume de Frontanyà 2.0


Sant Jaume de Frontanyà s'ha convertit, per segon any consecutiu, en el punt de trobada de l'orientació catalana durant tot un cap de setmana. Qui havia de dir a la gent del municipi més petit de Catalunya (en habitants) que quedarien col·lapsats per gent rara, que corre pel bosc amb un mapa a les mans i van vestits amb més colors que l'arc de Sant Martí.

Mitja distància
Dissabte comencem amb la cursa de mitja distància. Hi ha una gran expectativa creada en aquesta cursa perquè la gent encara recorda la mitja distància de l'any passat, que va ser bastant més que una mitja distància. Així que sense tenir-les totes em preparo per sortir. Pre-sortida de 25 minuts, pujada fins a la creu que queda a sobre el poble i des d'allà, cap avall, quina por!
També estic mig acollonit perquè és la segona cursa a 21A i la gent del Xino Xano acostumen a traçar tècnic, així que ja veurem com anirà.


Em donen la sortida, miro el mapa i veig que és pràcticament tot verd, òstia quina mandra! Les 3 primeres fites són un bucle amb canvis de direcció continus, per anar entrant al mapa. La fita 4 és una tirada que es pot fer per camins i a la 5, la lio tant que ja no es pot liar més: 14 minuts en una mitja distància és la meitat del temps del guanyador!!!!! A partir d'aquí calma i a acabar tot lo sencer que pugui perquè de camí de la 8 tinc una caiguda en plan Superman que no va ser res pel que podia haver estat.
Cal dir que de la fita 6 a la 17 no cometo cap errada greu, simplement vaig perdent minuts que acumulats fan que quedi molt malament. Però què hi farem, n'hem d'aprendre i la millor manera és a patacades.
El temps de la mitja distància és de 1:00:49. Doblant el temps del primer, que trist...

Llarga distància
I el diumenge, en un terreny diferent d'on vam correr el dissabte, fem la cursa de llarga distància. Cal dir que s'ha passat tota la nit plovent i el terreny està molt moll, relliscós en alguns llocs. Així que cal no pendre mal. 
Aquesta vegada surto d'hora, a les 9:42. Ja m'està bé perquè m'estalviaré la calor del migdia. 


Començo bé. La primera fita, em serveix per entrar en el mapa i a la 2 faig una volta innecessària, o no, perquè després de veure els parcials m'adono que molta gent va punxar en aquest control. Asseguro la tirada fins a la 3 i la 4 i no em porten problemes. A la 5 em passo de llarg i perdo un parell de minuts. La resta fins a la 10, vaig fent, potser massa lent, però prefereixo assegurar i agafar confiança. 
A la 11 no trio la millor opció i perdo 4 minuts en una fita molt ràpida, a la 12 no em situo i em confonc de camí i al 13 pujo un turonet que no toca. Després de 3 "cagades" seguides em centro i miro d'acabar tot lo bé que puc.
El temps final és de 1:43:19. No estic content del tot però crec que estic a la posició que em pertoca.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada