1 de gen. 2012

Turó d'en Vives i Turó Gros (Montnegre)

Moltes vegades passa que allò que tens al costat de casa no li dones importància. En el meu cas, l'assignatura pendent és el Montnegre. Vivint molt a prop d'aquesta serralada litoral, puc dir que l'he trepitjat molt poques vegades. I sembla que, per fi, ha arribat el moment d'acostar-m'hi.

Sortint d'Olzinelles, he fet una circular passant pel Turó d'en Vives, cim culminant de la Serralada del Montnegre i del Maresme. A més, m'he acostat al Turó Gros, segona màxima elevació de la serralada. Tot això recorrent la Vall d'Olzinelles amb gran part de les seves masies disperses. L'únic inconvenient de la ruta són les poques vistes que té, amb prou feines es veu més enllà de la vegetació en algun punt concret. En cap dels dos cims hi ha vistes.

Punt de sortida: Olzinelles (280 m)
Punt d’arribada: Olzinelles (280 m)
Horari: 4 hores 30 minuts
Alçada màxima: Turó d'en Vives (767 metres)
Altres alçades: Turó Gros (759 metres)
Dificultat: Fàcil. Cal estar atent en els camins, ja que el Montnegre és una zona d'orientació molt complicada.

Des de Sant Celoni, es deixa la carretera C-35 a l'alçada del centre comercial Altrium (costat de la carretera). Des de la rotonda, només cal seguir els indicadors que marquen Olzinelles. Es continua durant 5 km per la carretera BV-5112. Al final de la carretera hi ha Olzinelles, concretament hi ha la casa de Ca l'Agustí, des d'on començaré a la ruta.

Allà on la carretera queda tallada, a tocar de Ca l'Agustí, començo a caminar. El camí surt en direcció SE per la dreta de la casa.

Al principi vorejo la casa, seguint la tanca.

Deixo enrere Olzinelles i cal anar molt atent a la gran quantitat de pistes, camins i corriols que hi ha en aquesta zona. Els camins en general són molt còmodes.

Remonto una part del Torrent d'Olzinelles.

Els camins van guanyant alçada suaument sempre en direcció E enmig de suredes.

Arribo al Coll de Can Poliva, on trobo una pista bastant ampla, per on passa el GR 92 i el GR 83.

Giro a l'esquerra en direcció NE. Des d'aquí tinc les primeres, i úniques, vistes del Turó d'en Vives.

Vinc d'Olzinelles.

I vaig en direcció a Sant Martí de Montnegre.

Segueixo el GR durant uns 600 metres i en un fort revolt a la dreta, hi ha una bifurcació. El GR continua en direcció N mentre que una altra pista marxa en direcció SW cap a Can Pota. Continuo per la pista en direcció SW durant uns 50 metres i agafo un corriol poc marcat en direcció NE. Aquest tram és el que està en pitjors condicions doncs el camí és molt brut, es nota que no hi passa gaire gent. De totes maneres, es troben fites de pedres.

El camí gira cap al S pel llom i aviat retroba una pista que ve per l'esquerra, a la que vaig a buscar tant ràpid com puc.

En alguna clariana de vegetació, escasses en tot el recorregut, puc veure Sant Celoni.

Una vegada sóc a la pista només cal anar seguint sense desviars-se fins arribar a un petit coll situat al cim de la Serra de la Font. En aquest punt giro a la dreta (S) i molt aviat trobo un petit corriol marcat amb pedres que em porta al cim del Turó d'en Vives.

Turó d'en Vives. Segons la fusta del cim 759 metres i segons l'ICC i els mapes Alpina 767 metres. Que cadascú es quedi amb l'alçada que més li agradi. El cim no té cap prominència, així que si no fós per la placa seria complicat saber on és realment el cim.

Com que les vistes són nul·les, aviat deixo el cim i torno al coll, desfent el camí.

Des del coll, agafo la pista en direcció SE vorejant el Turó de la Font fins al Coll de Basses.

Al Coll de Basses giro a la dreta en direcció SE per anar fins al Turó Gros.

Turó Gros, 759 metres. Torre de guaita pels forestals tancada. Des de peu pla, però, les vistes són igual de dolentes que durant tota la ruta.

Aprofitant algun racó on toca el sol, aprofito per menjar i començo la tornada al Coll de Basses.
Les vistes són molt escasses. Però darrera els arbres hi ha el Montseny.

El Faig d'en Preses.

De retorn al Coll de Basses, agafo el GR 5 en direcció N.

Una vista d'Hostalric.

Al costat del camí, en una soca, hi han posat un pessebre.

Al punt anomenat Terra Negra, conflueixen el GR 92, el GR 83 i el GR 5.

Però segueixo el GR 92 i el GR 83 fins al Coll Negre i la pista, així estalvio una mica de camí.

Retrobo el GR 5 a l'alçada de Can Ginestar, on hi ha un ramat de xais pasturant dins el tancat.

Una mirada cap a la carena d'on vinc.

Més avall de Can Ginestar passo a prop de Can Cases.

I Ca n'Arabia, on cal passar les portes que tanquen la masia.

No és fins gairebé al final de la ruta, molt a prop de Can Terrades, des d'on es té una vista acceptable del Montseny.

A partir d'aquí, només queda seguir el camí en direcció W fins a Olzinelles.

Punt final de la circular.

*He intentat descriure la ruta a grans trets. De totes maneres, entenc que és una zona molt perdedora. Per això, si algú està interessat en seguir el track, que es posi en contacte amb mi i l'hi puc passar.

1. no m'hi he pujat cops a la torre aquesta ni res..hahaha, des de dalt si que n'hi han de bones vistes