26 de març 2012

Sant Elies, 1001 metres.

Fa temps, potser uns 4 anys, em van parlar de l'ermita de Sant Elies. Pels comentaris, em va semblar una ruta molt popular per la gent d'aquelles contrades (Sant Esteve de Palautordera i Sant Antoni de Vilamajor). Des d'aquell moment fins ara ha passat molt de temps i ha plogut molt però no acabava de trobar mai el moment per anar-hi, tot i la proximitat. Algunes vegades per no pensar-hi a l'hora de planejar una ruta i d'altres vegades perquè deixes les rutes properes per altres ocasions.

Finalment, he pogut fer una ruta circular des dels Refugis (Sant Esteve de Palautordera). Pujant per la vall que forma la Riera del Cortès fins al Coll de Palestrins, he seguit la carena de Palestrins passant per sota el Turó de Samont fins al Coll del Prat Fondo. A partir d'aquí, he carenat fins al mateix cim de Sant Elies. La tornada al punt d'inici ha estat seguint el PR-C 139.

Punt de sortida: Els Refugis, Sant Esteve de Palautordera (520 metres)
Punt d’arribada: Els Refugis, Sant Esteve de Palautordera (520 metres)
Horari: 4 hores
Cim: Sant Elies 1001 metres
Dificultat: Fàcil.

Des de Sant Celoni es continua per la carretera C-35 en direcció a Granollers. A 2 km de Sant Celoni es gira a la dreta per la carretera BV-5301 cap a Santa Maria de Palautordera. Es passa aquesta població i a continuació es troba Sant Esteve de Palautordera. Seguint per la carretera, s'arriba al final del poble on cal girar a l'esquerra per enfilar els carrers que porten a la urbanització dels refugis del Montseny. (Veure al croquis de la ruta o al track el punt d'inici).

Des del final del carrer, s'agafa la pista en direcció W-NW.

A la primera bifurcació, es gira a l'esquerra.

Seguint la pista es passa per Can Planell.

Una mirada cap a les terres planes del Vallès.

Una nova bifurcació, en aquest cas es segueix recte.

I uns metres més endavant s'inicia la circular. A l'anada es continua recte, mentre que a la tornada es vindrà pel camí de la dreta (PR-C 139).

Una mostra del camí seguit en la primera part de la ruta.

Font d'en Borrell, al marge esquerre del camí.

Giro a l'esquerra, pel camí de Can cortès.

Dos globus sobrevolant el Vallès, aquests segur que tenen unes vistes millors.

Un arbre solitari domina la vall.

Nova bifurcació, continuo per l'esquerra.

Arribant al fons de la vall, el desnivell s'intensifica fins arribar al Coll de Palestrins.

En aquest moment cal estar atent a un dels punts claus de la ruta. En arribar a un revolt pronunciat a l'esquerra hi ha un camí poc marcat que s'enfila a la dreta del camí. Just en aquest punt hi ha una fita de pedres.

Es deixa la pista ampla i es continua per un camí estret i molt més agradable fins al Coll de Palestrins.

Al Coll de Palestrins (1009 metres) les vistes milloren. El Sui apareix al fons de la imtage.

La carena de Palestrins, per on pujaré.

Sant Elies, l'objectiu principal d'avui.

I des del Coll de Palestrins es pot arribar al Turó de Palestrins (1026 metres) situat a uns 100 metres del coll. La veritat, és que no val la pena acostar-s'hi perquè no té cap vista.

La mostra del Turó de Palestrins... (sense comentaris)

Des del Coll de Palestrins vull pujar fins a la carena per arribar al cim de Sant Elies. Sé que existeix un camí que puja fins al Coll del Pou d'en Besa (pista de l'esquerra de la foto). Però vull veure si hi ha algun camí que puja sense passar per aquest coll. Sobre mapa existeix però vull veure què passa sobre el terreny. D'entrada, hi ha un corriol que surt del Coll de Palestrins i és cap on vaig.

A partir d'aquí hi ha dues opcions. Opció en blau, pujar la carena de Palestrins fins al Pla de la Moixa i girar a la dreta (a nivell) passant per sota el Turó de Samont. Opció en vermell, més suau, pujant per la vessant de la muntanya. Opto per la primera perquè el camí que remonta la carena de Palestrins no apareix ni al mapa ni a la cartografia del GPS i vull veure on va.

El Coll de Palestrins va quedant enrera. Des d'aquí també es pot veure el Turó de Palestrins.

I Sant Elies, cap on vaig.

Una mostra del camí que segueix la carena de Palestrins.

El dia no permet treure gaires vistes però mirant al sud, Tagamanent i els Cingles de Bertí.

Arribant al Coll del Prat Fondo, enllaço amb el camí que ve del Turó de Samont i segueix fins a Sant Elies. S'han acabat els invents.

A partir d'aquí canvia el decorat, ara els actors principals són el Matagalls i el Turó de l'Home.

I continuo cap a Sant Elies.

Al Coll de Sant Elies segueixo pel PR-C 139, que pràcticament no deixaré fins al final.

Sant Elies, 1001 metres. Objectiu principal del dia aconseguit.

Una mirada cap al Turó de Samont.

Continuo fins a la torre de guaita.

I començo el descens. A sota queda Sant Celoni.

Al costat del camí hi ha una alzina monumental, l'Alzina Rodona.

I continuo el descens pel PR-C 139, que deixa la pista i perd desnivell ràpidament per un camí estret però divertit.

Finalment torno a la pista que he seguit fa unes hores. A partir d'aquí giro a l'esquerra i acabo d'arribar al cotxe desfent els passos de l'anada.

Fi de la ruta.

El track de la ruta: aquí