30 d’ag. 2012

Peña Isasa, 1474 m.

Per acabar la nostra estada a la Rioja, escollim un altre cim mític de la zona, la Peña Isasa. En alçada és el més modest de tots (1474 metres) però crec que complementa bastant bé el menú muntanyenc que hem vist fins ara per diferents motius. En primer lloc perquè és un cim de referència de la zona de la Rioja Baja, ben visible des de qualsevol punt on ens trobem. I en segon lloc (i segons Mendikat) és el quart cim en prominència de tota la Rioja. Per tot això, i perquè és una muntanya bonica formada per un gran bloc rocós a la seva part superior, es mereix una visita.

La ruta, però, no és del tot agradable, sortint del poble abandonat de Turruncún accedirem al cim seguint la pista monòtona. Només l'abandonarem per seguir algunes dreceres que ens tornaran a portar a la mateixa pista i en els últims 50 metres d'ascensió. Això, junt amb les elevades temperatures d'aquest dia, fan que no gaudim de la zona com tocaria i, a més, les vistes són nefastes a causa de la calitja provocada per la forta calor.

Per últim, dir que és una muntanya totalment ciclable, es pot pujar amb BTT fins pràcticament al cim. També dir que es pot pujar amb cotxe fins a la barrera que hi ha a un 500 metres del cim i des d'aquí es pot accedir tant a Peña Isasa com a la carena (direcció SE) que formen els cims de Navalillo, Peña Gorda, La Pedriza,...

Punt de sortida: Àrea recreativa de Turruncún (899 metres)
Punt d’arribada: Àrea recreativa de Turruncún (899 metres)
Cims: Peña Isasa, 1474 metres
            Cabezuela, 1403 metres
Desnivell acumulat: +514 metres   -514 metres
Material: És recomanable portar aigua perquè no se'n troba durant el recorregut.
Dificultat: Fàcil. És un cim apte per BTT ja que la pista arriba fins gairebé al cim.

Veure com arribar al punt d'inici a través de Google Maps

Sortim de l'Àrea recreativa de Turruncún (taules, barbacoes i font).

Turruncún és a pocs metres. Es tracta d'un petit poble abandonat entre les dècades dels 60 i 70 del segle passat.

Pugem fins a la pista, on hi ha la bifurcació que va a l'àrea recreativa, i pugem per la pista de l'esquerra.

La Peña Isasa, l'objectiu del dia, és ben visible en tot moment.

El paisatge és molt monòton. Només es trenca aquesta monotonia amb alguna agulla situada al marge de la pista.

Als 30 minuts de caminar per la pista trobem un revolt a la dreta, amb un camí que puja de cares entre bosc de pi. L'agafem. Aquest camí, tot i ser monòton, ens permetrà retallar algun quilòmetre de pista.

Retrobem de nou la pista i ens encarem a la part final de l'ascensió. El cim encara es veu lluny però anima una mica més.

Sota un arbre del camí, i aprofitant una petita ombra, la Nuri em diu que ja en té prou, que no té ganes de continuar suant. A partir d'aquí, continuaré l'ascensió en solitari. Amb vistes cap a la serra que baixa en direcció SE.

A punt d'arribar al cim hi ha un petit collet, poc marcat. En a quest punt giro a l'esquerra per acostar-me a la Cabezuela.

La Cabezuela, 1403 metres. Cim secundari d'aquesta serra que ofereix una bona perspectiva de la Peña Isasa.

Torno al coll i segueixo per la pista que em deixarà als peus del cim.

Peña Isasa, 1474 metres.

Les vistes en dies clars han de ser espectaculars. Però no és el cas. Una mostra de com es veu Arnedo, situat a sota.

Peñalmonte

Les vistes donen poc més de si, per tant decideixo baixar fins a l'ombra on m'espera la Nuri.

La tornada la farem per una pista que surt en direcció sud, passant per sota la carena.

Ens acomiadem de la Peña Isasa.

I agafem un corriol que ens portarà a la pista del principi de la ruta.

Just en aquest punt. A partir d'aquí ens toca desfer 1,7 km fins a l'àrea de Turruncún.

Turruncún, punt final de la ruta.

Fins aquí les nostra visita a muntanyes riojanes. Podem dir que marxem de la zona amb una gran varietat de cims aconseguits però la forta calor d'aquestes setmanes i la manca d'aigua han castigat el paisatge en excés.