24 de març 2013

Els Munts (1059 m), habemus primavera!!

De tant en tant busquem cims a una distància prudencial de casa. En aquests casos és quan acostumem a anar a la llista dels 100 cims de la FEEC. Ja que és senzill trobar algun cim interessant i et permet agafar idees per conèixer el territori. I en aquesta ocasió, l'opció escollida ha estat els Munts, al Lluçanès.

Sortint des de Sant Boi de Lluçanès hem fet una circular fàcil passant per Sant Salvador de Bellver i el Santuari dels Munts que ens ha permès passejar per aquesta bonica zona de l'oest de la comarca d'Osona i començar a gaudir de la primavera. És cert que la natura encara no ha esclatat però sí que es comencen a veure detalls de la seva explosió inminent.

A destacar que aquesta setmana el grup s'ha vist lleugerament modificat. Alguns sospitosos habituals tenien compromisos però han reaparagut d'altres caminaires que feia temps que no veiem. En total 7 "expedicionaris" hem pogut fer aquesta agradable passejada per terres lluçaneses, que no està gens malament.

Punt de sortida: Sant Boi de Lluçanès (806 metres)
Punt d’arribada: Sant Boi de Lluçanès (806 metres)
Cim: Els Munts, 1059 metres
Dificultat: Fàcil.

Comencem a caminar a Sant Boi de Lluçanès. A l'entrada del poble, venint de Sant Hipòlit de Voltregà, hi ha un aparcament de terra on deixem els cotxes. Des d'allà, creuem el poble per carrerons estrets fins a la Mare de Déu del Roser.

Deixem l'asfalt de les noves urbanitzacions que han quedat a mig fer i marxem del poble per una pista agradable, sense desnivell.

Els camps estan a punt per plantar, es nota que hem entrat a la primavera i a la natura tot es va despertant.

Arribant a una primera bifurcació de camins, comença la circular. A l'esquerra, al cim d'un petit turó, s'alça el Pedró de Sant Isidre.

Sant Boi va quedant enrere.

Mica en mica el paisatge va canviant, però la pista a seguir continua sent ampla i còmoda.

Capella de Sant Roc, data data del 1855 i es troba al marge del camí, enmig d'una agradable pineda.

Des de Sant Roc, deixem la pista principal i seguim un corriol que ens fa perdre alçada durant uns metres.

Fins a retrobar de nou la pista, a les proximitats del Clot del Boix.

Sempre és agradable contemplar la verdor dels prats. La masia que tenim a tocar és els Bertrans.

I continuant endavant passem a tocar d'una altra masia, situada estratègicament al cim d'un turonet, Masvell. Actualment es troba en un estat pèssim de conservació.

Des de la porta de la masia es pot contemplar Sant Boi al fons i la propera masia dels Bertrans als seus peus.

Una mirada cap al camí que seguirem, tot vorejant els prats.

El Masvell, vist des d'un altre punt de vista. Com es pot veure, la seva posició estratègica és inqüestionable.

Continuem avançant per camí ample i fresat.

I sense més dilacions, aribem a Sant Salvador de Bellver, primera parada del dia.

Sant Salvador de Bellver (952 m). Situada a l'extrem oriental del poble, des d'on es domina la Plana de Vic.

Descansem una estona i aprofitem per esmorzar tranquil·lament abans de continuar el camí cap a l'objectiu principal del dia, els Munts. Baixem al collet situat als peus de Sant Salvador de Bellver i girem a la dreta, per un corriol marcat amb franges grogues i blanques (PR).

És un tram agradable, on es combina el bosc més tancat amb alguns camps oberts.

El camí va perdent alçada pel Grau de Vilanova fins arribar a la masia de Vilanova.

Més enllà apareix el petit nucli de Sant Genís d'Orís, situat entre el Puig Colomer (esq.) i el castell d'Orís (dr.).

Després d'un curt tram per la pista ens tornem a desviar per un corriol que surt a l'esquerra que va guanyant desnivell suaument.

Des d'on apareix el Santuari dels Munts.

A partir d'aquí seguim un entramat de pistes que vorejant alguns camps, ens van acostant al cim.

Últim tram de pujada, realment bonic. Passem per sota aquests tallats de roca...

... i sortim a la bifurcació de camins del GR-3.

Els Munts (1059 metres). Objectiu principal del dia.

En dies clars les vistes han de ser increïbles cap al Pirineu. Avui, però ens hem de conformar amb poca cosa.

I la foto oficial amb tots els integrants de la ruta. D'esquerra a dreta: Marc, Met, Miquel, Anna, Nuri, Carme i Marc.

Santuari dels Munts.

Per acabar la ruta només falta tornar a Sant Boi de Lluçanès per la ruta més habitual. En primer lloc seguim un tram de pista asfaltada i girem a l'esquerra.

Vorejant alguns prats, perdem alçada ràpidament.

I gairebé sense adonar-nos-en tornem al punt d'inici.

Posant així el punt i final a la ruta per aquests paratges del Lluçanès.