18 de jul. 2013

Turó de l'Home i Turó Gros (o com omplir els cims de ferralla)

Arriba l'estiu i, inevitablement, tornen els refregits. No és un cas aïllat. Només cal engegar la TV i veurem que, any rere any, ens "sorprenen" amb les mateixes series i els mateixos programes. Sembla que un estiu sense "Plats Bruts", "Ventdelpla" o "Veterinaris" no seria estiu...

Doncs en aquesta casa passa tres quarts del mateix. Cada estiu tenim algun refregit, i aquí acostumen a ser visites al Montseny. El motiu, queda a prop de casa i sempre es poden fer recorreguts diferents i atractius. En aquesta ocasió, l'objectiu principal ha estat el Turó de l'Home, doncs m'he adonat que només havia estat una vegada al seu vèrtex geodèsic i d'això ja fa... bufff!! potser ho contaríem amb pessetes...

Així, sortint de la Font de Passavets he seguit el PR-C 208 fins a la Font de Briançó i d'allà cap al Turó de l'Home. Per allargar un xic més la caminada i com que m'havien comentat que la tanca del Turó Gros és a terra i es pot passar sense problemes, he seguit la carena passant pel Puig Sesolles i el Turó Gros. El descens fins a retrobar el PR és directe per una vessant plena de ginebró (recomanable pantalons llargs). Un cop es retroba la pista, només cal seguir les indicacions fins a Passavets.

Punt de sortida: Font de Passavets (1140 metres)
Punt d’arribada: Font de Passavets (1140 metres)
Cims: Turó de l'Home, 1706 metres
          Puig Sesolles, 1668 metres
          Turó Gros, 1644 metres
Dificultat: Baixa. Itinerari senyalitzat i camí fàcil. Des del Turó Gros fins al Pou del Comte és un descens directe sense camí que es pot evitar tornant al Coll Pregon i seguint el camí ben marcat.

El punt d'inici és la Font de Passavets. On brolla una aigua fresca i bona, ideal per carregar les cantimplores.

El camí és ample i fressat. A més, la temperatura és excel·lent.

Les senyals del PR-C 208 ens condueixen en tot moment. Al principi seguirem en direcció al Turó de l'Home i les Agudes, tot creuant el torrent.

Poc a poc la pujada s'intensifica però el marc és incomparable.

Trobem el camí que puja del Convent (Pla de l'Espinal) i girem a l'esquerra.

Primeres vistes cap a la Turó de l'Home (dreta), Puig Sesolles (mig) i Turó Gros (esquerra).

Font del Briançó, 1490 metres.  Pot ser un bon lloc per fer un descans camí del Turó de l'Home o les Agudes. Però a l'estiu, vigileu amb els mosquits!

Després de la font el camí s'enfila amb decisió per la roca i les arrels.

Bifurcació de camins. En aquesta ocasió giro a l'esquerra, saltant-me les Agudes. També es pot fer la volta més llarga (aquí).

Aquest tram de camí encara no l'havia fet mai i m'agrada.

En alguna clariana es pot contemplar l'objectiu principal del dia.

Poc a poc el bosc va donant pas a un terreny més obert i el camí enllaça amb el GR 5.2 que ve de les Agudes.

Coll Sesbasses, 1643 metres. D'aquí al cim ja només queda un últim esforç, una última alenada d'aire i serem al sostre comarcal del Vallès Oriental.

Turó de l'Home, 1706 metres. Punt més elevat del Montseny i sostre del Vallès Oriental.

Les Agudes, amb la seva cara més amable.

El Matagalls, l'altre gran del Montseny.

I els altres cims per on passarem avui. El Puig Sesolles amb l'antena i el Turó Gros al fons.

Baixant cap al Puig Sesolles, s'obté l'estampa típica del Turó de l'Home, amb l'observatori meteorològic que corona el cim.

Coll Pregon, 1653 metres. Situat entre el Turó de l'Home i el Puig Sesolles, que és a tocar.

Puig Sesolles, 1668 metres. Altiplà coronat per l'antena de telecomunicacions. Sincerament, és un cim que no té res i és lleig.

Una mirada al Turó de l'Home.

I ara cap al Turó Gros, proper objectiu del dia.

Arribar a l'extrem de la carena és un simple passeig buscant el corriol que a vegades es perd entre els ginebrons.

Turó Gros, 1644 metres.

Una foto de cim, per deixar-ne constància.

La panoràmica cap a la carena principal del Montseny, justifica la seva visita,

El Turó de Morou i el Pantà de Santa Fe.

La baixada és el tram més delicat de la caminada. És un rumb en direcció nord fins a la pista però cal creuar un llom cobert de ginebró. D'aquí la recomanació d'anar amb pantalons llargs.

En aquest tram, el millor és anar a buscar les roques grosses que trobareu a l'esquerra. Allà hi ha algunes fites. I continuant avall s'arriba a la tanca mig desmontada i la pista.

S'agafa la pista just en el Pou del Comte, un altre atractiu de la caminada.

A partir d'aquí només cal seguir la pista avall amb totes les seves llaçades.

És un descens agradable, totalment ombrívol.

Qui segueixi el track veurà que tendeixo a retallar, però això ja va al gust de consumidor...

Font de Passavets, punt final d'aquesta bonica i entretinguda circular.

1. Todos los montes tienen su encanto.....y si no se les busca

Te ficho en mi Blog, en mis Blogs favoritos

Josean

1. Hola Josean,
      Gracias por "ficharme" en tu blog.
      Es cierto que todos los montes tienen su encanto y el Turó de l'Home tiene el suyo, pero personalmente lo considero de los menos bonitos.No sé, será por todo el montaje de la cima: centro meteorológico, antenas, una base militar que había hace tiempo,... vamos, mucha chatarra en una montaña. La panorámica y el acceso sí merece la pena.