26 d’ag. 2013

Puigmal de Llo, 2802 metres. Acabant col·leccions...

La ruta que us presentem té dos objectius diferents. El primer objectiu és per la Nuri. Encara no havia pujat mai el Puigmal i volia comprovar en primera persona com és aquest cim tant popular de les nostres contrades. El segon objectiu és pujar al Puigmal de Llo, així puc completar tots els cim principals d'aquesta zona dels Pirineus.

Ja avisem que la ruta no té massa història. Personalment crec que el Puigmal és una muntanya que no té res i l'ascens és avorrit com pocs. Dues hores de monòtona pujada esgoten la paciència. Per aquest motiu, i havent aconseguit pujar al cim que em faltava d'aquest sector, dóno per acabades les meves visites a la zona durant força temps.

* És una visió molt personal i en cap cas tenim intenció de generar discussions ni confictes.

Punt de sortida: Fontalba (2070 metres)
Punt d’arribada: Fontalba (2070 metres)
Horari: 5 hores
Cim: Puigmal de Llo, 2802 metres
Material: No es necessita material específic. En condicions hivernals poden ser necessaris crampons i piolet.
Dificultat: Fàcil. És la típica ascensió al Puigmal des de Fontalba amb un afegit fins al Puigmal de Llo. No presenta cap pas complicat.

No descriurem la ruta normal d'ascens al Puigmal des de Fontalba, doncs creiem que és de les rutes més ressenyades ques es poden trobar a la xarxa. Simplement, mostrarem algunes imatges de la jornada.

El Puigmal des de Fontalba, flanquejat pe Cim de la Dou (esquerra) i el Cim de l'Ortigar (dreta).

Primers passos cap al Puigmal.

El camí està ben marcat i no té pèrdua.

Des del cim de la Dou, la carena del Borrut i el Puigmal al fons.

Un cop superat el Puigmal, continuo cap al Puigmal de Llo, al centre de la imatge.

Per accedir-hi només cal continuar la carena en direcció al Puigmal de Segre i, a l'alçada del Puigmal Petit de Segre, agafar el corriol que marxa a l'esquerra seguint el contrafort de la carena principal.

El Puigmal de Llo, tampoc presenta cap dificultat.

Puigmal de Llo, 2802 metres.

El retorn el fem pel mateix camí, veient com les condicions meteorològiques han canviat ràpidament.