1 de set. 2013

L'Enclusa (868 m) i Castell de Taradell.

Tornem a la normalitat de les caminades setmanals i ho fem amb un objectiu modest. Després d'uns mesos d'estiu frenètics, on la colla es dispersa buscant diferents destinacions turístiques, ens hem tornat a reunir els sospitosos habituals. El grup d'aquesta sortida el formem: la Nuri, en Tit, en Met, en Xavi i el que escriu.

En aquesta ocasió hem anat a Taradell per pujar a una muntanya de la llista dels 100 cims de la FEEC. Sincerament, fins que no vam veure-la en aquesta llista, no en coneixíem la seva existència. La ruta escollida surt de la mateixa població, passa per l'ermita de Sant Quirze de Subiradells i va a buscar els tallats que conformen aquesta muntanya. Poc abans d'arribar a l'Enclusa, ens aturem a les Cuines d'en Rocaguinarda, unes baumes situades al peu dels tallats. A partir d'aquí ja ens encaminem fins al cim de l'Enclusa, cota màxima del dia. La tornada la farem pel Castell de Taradell, un indret bonic que ens ofereix unes vistes més que acceptables de la Plana de Vic.

Així que ja ho veieu, tres punts d'interès notables en una ruta relativament curta i a prop de la civilització. Si us sembla entrarem en detalls.

Punt de sortida: Taradell (619 metres)
Punt d’arribada: Taradell (619 metres)
Horari: 4 hores
Cims: Enclusa, 868 metres
          Puiggrifó, 848 metres
Dificultat: Fàcil. Es recomana evitar els dies de forta calor.

Comencem a caminar a Taradell i anem fins a l'església de Sant Genís.

La primera part de l'itinerari és totalment urbana, així que no entrem en detalls. El proper punt interessant, i on comença realment la part més agradable és l'ermita de Sant Quirze de Subiradells. L'ermita es troba enganxada a una urbanització, fet que li resta encant.

A partir de l'ermita, anem enfilant camins que voregen alguns prats.

Passem el Bou, on el propietari ens diu que aquell no és el millor camí per passar i que s'ha de donar la volta. Malgrat tot, ens deixa continuar i continuem per un corriol estret amb vistes cap a la nostra dreta.

Un detall del corriol que seguim, sense complicacions.

És el típic terreny osonenc, on la vegetació baixa es combina amb afloraments rocosos i algun arbre aïllat.

Estem al límit del tallat, al fons s'alça l'Enclusa. Per tant, hauríem de trobar les Cuines d'en Rocaguinarda.

I així és, el tallat forma un petit grau que ens permet baixar a la dreta.

I girant novament a la dreta arribem a unes baumes que formen les Cuines d'en Rocaguinarda.

Diuen que aquest era el refugi d'un bandoler, en Perot de Rocaguinarda. Segons sembla, va utilitzar aquest amagatall a principis del segle XVII, entre el 1606 i 1610, abans de marxar cap a Nàpols.

Després de passar per les baumes, tornem a la carena pel mateix grau i continuem en direcció a l'Enclusa.

Amb algun voladís que sobresurt de la carena.

L'Enclusa, 868 metres. Inclòs a la llista dels 100 cims de la FEEC.

Una foto amb el vèrtex geodèsic, per deixar constància de la muntanya aconseguida.

Continuem uns metres i trobem el balcó amb la veritable enclusa que dóna nom a aquesta muntanya.

Amb vistes cap a Taradell i la Plana de Vic.

El Castell de Taradell queda dissimulat entre els arbres. Aquest serà el proper objectiu de la caminada.

Esmorzem tranquil·lament i ens fem la foto de cim, ara sí que som tot el grup al complet.

Continuem el camí reculant uns metres.

Fins al GR que baixa per una canal estreta.

El camí passa just per sota de l'Enclusa.

A mida que ens allunyem podem contemplar la forma característica d'aquesta roca.

En continu descens arribem al Coll de Mansa i la carretera B-520.

Creuem la carretera i continuem per la pista ampla.

En aquest tram en contínua pujada passem pel Puiggrifó (848 metres), no mereix cap atenció especial.

Igual que durant l'ascens a l'Enclusa, el camí presenta algunes balconades que ens serveixen per situar la ruta que hem fet fins ara.

El Castell de Taradell ja es troba davant nostre.

Només hem de buscar el camí que avança per un passadís de blocs de roca.

Castell de Taradell, situat sobre una roca erosionada.

Des d'aquí es té una perspectiva excel·lent de la Plana de Vic, fet que justifica la seva construcció.

Des del castell, seguim un camí ben marcat que ens torna a Taradell, posant fi a una caminada tranquil·la i agradable.

1. Bona tarda!

Som una parella de Vilanova i la Geltrú amants del senderisme i la muntanya. Ens encanta el teu blog, molt ben estructurat i perfectament explicat. T'afegim als nostres favorits apart de seguir-te! Endavant i bon camí!

DVD & MNK (caminsdepatatesiolives.blogspot.com)

1. Hola David, moltes gràcies pel comentari i encantat de que seguiu el blog. Evidentment, també faré una volta pel vostre blog.