6 de set. 2013

Montbarbat (328 metres). El primer cim en BTT!!

La ruta que us proposem és diferent al que estem acostumats. Els que seguiu habitualment el blog haureu vist que sempre es detallen rutes a peu. Aquest cop, però, la farem amb bicicleta. No es tracta d'una nova tendència, doncs la intenció és continuar explorant el territori a peu, però de tant en tant també va bé alguna variant.

El motiu de fer aquesta ruta amb BTT és la poca entitat del cim i la manca d'atractiu que li trobava a la rodalia. I pensareu, si estem parlant d'un cim amb poca entitat i mancat d'atractiu, per què una ruta? Per la proximitat i perquè volia donar un vot de confiança als senyors de la FEEC i la seva llista dels "100 cims". Però en aquesta ocasió no val la pena, sincerament.

La ruta surt d'Hostalric i passa per Fogars de la Selva i Tordera. Segueix el curs del riu i es desvia cap al Santuari del Vilar. A partir d'aquí comença el tram més dur de pujada fins al mateix cim de Montbarbat. La tornada la farem per Sant Pere del Bosc, en direcció a Lloret de Mar i acabarem a Blanes.

Punt de sortida: Hostalric (106 metres)
Punt d’arribada: Blanes (30 metres)
Cim: Montbarbat, 328 metres
Dificultat: Fàcil. La major part dels camins són ciclables, excepte la pujada del Santuari del Vilar a Montbarbat. Es recomana seguir la pista principal (traçat blau).

La ruta comença a Hostalric. La Porta de Barcelona era, i és, una de les entrades més emblemàtiques del poble.

Les pollancredes omplen la riba de la Tordera.

Seguint per camins amples, còmodes i sense massa desnivell, s'arriba a Tordera.

Seguint el riu es troba un camí ample que arriba a Blanes. Està perfectament indicat (GR 92).

Un detall de la pista a seguir.

Seguint el GR 92 en direcció al Vilar, cal creuar la Tordera. Que presenta aquest aspecte a principis de setembre. Compte perquè aquest pas sol estar inundat en períodes de pluges i, sobretot, a la primavera.

Sant Daniel, una ermita senzilla del segle XVI, annexa al veïnat de Sant Daniel (Tordera).

El GR ens porta al Santuari del Vilar (Blanes).

La façana característica del Vilar.

I el seu interior, amb el famós "Rem de Trenta-Quatre" que inspirà l'obra de Joaquim Ruyra. O és el rem que es construí basant-se en l'obra? Potser algun filòleg ens podria treure de dubtes...

A partir d'aquí toca el tram més costerut de la jornada, fins al poblat ibèric de Montbarbat. Data del segle IV a.C. i estava poblat pels indigets.

Montbarbat, 328 metres. Disposa d'una torre de guaita...

...que precisament està pendent d'un petit incendi forestal a Blanes.

Una mica més ampliat. Per sort no ha estat res i ja està controlat.

Les vistes que ofereix el cim. El Monsteny al fons i la Vall de la Tordera.

La urbanització de Montbarbat i la Depressió de la Selva.

Cap a Lloret de Mar i la Serra de Marina.

I el Montnegre.

Abans d'abandonar el cim, la foto.

La tornada és per pistes còmodes fins a Sant Pere del Bosc, actualment és restaurant i hotel.

I d'aquí fins a Blanes és un passeig sense massa substància.

Fins aquí el meu primer cim amb bici i una altra muntanya de la llista dels "100 cims" aconseguida.