12 de gen. 2014

Sant Sadurní de Gallifa (942 m), pels cingles del vallès.

Fa un parell d'anys, vaig veure un bon reportatge de Sant Sadurní de Gallifa. Fins aleshores desconeixia totalment la seva existència. I va quedar en una possible destinació per alguna caminada. Fa pocs dies, mentre planificàvem els propers cims, va sortir la proposta d'anar a la zona compresa entre Tagamanent i Sant Llorenç del Munt. En aquest moment, vaig repescar aquella idea i el resultat és el que podreu veure.

Sortim de la carretera BP-1241, a l'inici del camí que porta a la casa de la Roca. Per pistes i camins més estrets anirem vorejant tot el Sot de les Avellanedes en sentit antihorari. És una caminada còmoda, amb molts trams de bosc i algunes finestres orientades cap a Sant Sadurní de Gallifa. En general, es pot considerar una ruta molt agradable, ideal per fer-la en dies frescos.

Punt de sortida: Carretera BP-1241, km 12,5, camí La Roca (510 metres)
Punt d’arribada: Carretera BP-1241, km 12,5, camí La Roca (510 metres)
Cim: Sant Sadurní de Gallifa, 942 m
Dificultat: Fàcil. En el descens cal estar atent en algun trencant, recomanable GPS.

(*) Degut a la gran quantitat de tracks de la mateixa ruta, no hem pujat el nostre a wikiloc. Us enllacem amb el track que vam utilitzar.

Veure com arribar al punt d'inici a través de Google Maps

Comencem per una pista ampla, encarats cap a Sant Sadurní de Gallifa. La tònica de la caminada d'avui serà aquesta: bosc mediterrani molt dens i el cel completament gris.

Deixarem els camins amples i anirem seguint camins més estrets i corriols.

El camí ens ha fet guanyar força alçada sense massa dificultat. Ara haurem d'anar vorejant el Sot de les Avellanedes, amb vistes cap a l'objectiu del dia.

Aquí el tenim, Sant Sadurní de Gallifa, vist des d'un bon mirador dels Cingles Vermells.

La Nuri, en Tit i en Xavi, els meus companys de ruta d'avui des del mirador. Bé, més o menys els habituals i que ja no necessitarien presentació.

I una autofoto en moviment.

Anem fent, a ritme tranquil i pauses contínues on hi ha alguna finestra.

Encarem les últimes rampes, ara amb vistes cap a la imponent masia de les Pujades.

Sant Sadurní de Gallifa, 942 metres.

Aprofitem per fer un llarg descans, mentre prenem el reconfortant te calent.

L'ermita de Sant Sadurní de Gallifa, adosada a la masia.

Uns metres més enllà hi ha una bonica balconada cap al vallès.

Punt on aprofitem per fer-nos la foto de cim.

La baixada és directe, per corriols estrets, amb un punt d'emoció pels arbres caiguts...

Superats aquests petits "obstacles", el camí és molt agradable.

I sense més novetats, arribem a la pista que ens ha de tornar al cotxe. En aquest punt ens acomiadem del cim.

I fins aquí la nostra tranquil·la caminada per Sant Sadurní de Gallifa, als cingles del vallès.

1. Un altre al sac !!!.
    Una ruta que conec ja que quasi cada dimecres fem rutes per tot el masis de Sant Llorenç Savall. Suposo que amb la quantitat de camins, corriols, etc es fa imprescindible dur GPS .
    Fins aviat i enhorabona, salutacions.

1. Hola Joan, si cada setmana aneu a fer rutes per aquesta zona, m'imagino que us coneixeu els camins i pistes com el pati de casa vostra. En el nostre cas, com que no ho coneixíem vam trobar indispensable el GPS, sobretot a la baixada perquè s'enllacen diferents camins i corriols. Una zona molt xula!!!