13 de des. 2014

Per Collsuspina i els seus miradors: Turó de Bellver, Roc de la Guàrdia i Creu de Castellar.

Excursió tranquil·la per les rodalies de Collsuspina que aprofitarem per accedir a tres extensos miradors: el Turó de Bellver, el Roc de la Guàrdia i la Creu de Castellar. El primer està inclòs a la llista de cims centenaris de la FEEC. Respecte a aquesta muntanya cal dir que és un bony ocupat per antenes enmig d'una zona de pastures. Té unes vistes esplèndides cap al Pirineu i Pre-Pirineu però el seu accés no té cap tipus d'atractiu.

La ruta que us proposem uneix els tres cims amb una circular que la podríem dividir en dues parts. La primera, el sector nord de la carretera, és avorrida i monòtona, sense cap tipus d'atractiu que no sigui caminar per asfalt i trepitjar merdes de vaca. La segona, el sector sud-est de la carretera, té l'atractiu de gaudir d'un bonic corriol al límit dels esqueis sobre la la Plana. Sens dubte, la millor part de l'itinerari.

Així que, si sou dels que esteu engrescats amb el "Repte del 100 Cims" però voleu fer una caminada interessant, us proposem pujar amb el cotxe fins al Turó de Bellver i fer la segona part de l'itinerari gaudint de l'entorn.

Punt de sortida: Collsuspina (900 metres)
Punt d’arribada: Collsuspina (900 metres)
Horari: 3 hores 35 minuts
Cims: Turó de Bellver, 1045 metres
             Roc de la Guàrdia, 980 metres
             Creu de Castellar, 1015 metres
Dificultat: Fàcil. Cal estar atent a les múltiples bifurcacions de pistes que es troben durant tot el recorregut.

Itinerari
Comencem a caminar a Collsuspina, un petit municipi situat a 900 metres d'altura.

Els companys de ruta d'avui són en Met, en Miquel i en Marc. Crec que aquesta foto pot resumir la primera part del recorregut: pista asfaltada.

Tot i que és el típic dia rúfol, les vistes són prou acceptables cap a Montserrat.

A darrera ens queden les antenes del Puig Castellar, més tard hi passarem.

Però primer hem de pujar al Turó de Bellver, a l'esquerra. Mentre que a la dreta hi ha l'ermita de Sant Cugat de Gavadons.

Turó de Bellver, 1045 metres. La veritat és que l'accés no té cap misteri i s'hi arriba sense cap tipus de dificultat. La foto de cim dels 4 integrants de la ruta d'avui. D'esquerra a dreta: Marc, Miquel (darrera), Marc (davant) i Met.

Les vistes cap al Pirineu són prou extenses. Aquesta cap al sector del Puigmal, ben nevat.

Un zoom cap al Puigmal i els seus veïns.

I aquesta cap al Pre-Pirineu. S'avista des del Montsec fins al Cadí.

Sant Cugat de Gavadons amb el Montseny darrera.

I finalment, el sector del Collsacabra.

Baixem del Turó de Bellver i continuem fins a Sant Cugat de Gavadons, important ermita del s. XII.

A la seva part posterior hi ha un ampli mirador.

A part de les vistes que ja us hem mostrat, també es poden veure les antenes del Puig Castellar, on anirem tot seguit.

Tornem fins a la carretera, a l'alçada del Coll de la Pollosa. Anem enllaçant diferents corriols i camins amb la finalitat de no tornar per la mateixa pista asfaltada de l'anada i així tancar una circular. Des del Pla del Garet, veiem que estem a prop de Collsuspina. Podríem dir que hem completat la primera part del recorregut.

En arribar al Coll de la Pollosa, enllacem amb el camí del Roc de la Guàrdia, perfectament senyalitzat.

Aquesta part té una mica més d'atractiu, doncs s'avança per camins més acollidors fins al mateix mirador.

Roc de la Guàrdia, 890 metres. Fantàstic balcó sobre la Plana de Vic.

Una fina capa de boira encara entela les fondalades.

També es pot veure perfectament el Montseny, a l'atre costat de la Plana de Vic.

I el sector Puigsacalm - Collsacabra, amb Tona en primer terme.

Aprofitant aquest bonic mirador, fem un descans per recuperar forces.

I la foto de cim corresponent.

Marxem en direcció al Puig Castellar, així es veu el Roc de la Guàrdia.

Seguim un corriol estret que voreja els esqueis en direcció a les antenes.

I quan ens posem sota la vertical de les antenes haurem de superar l'únic tram amb desnivell de la jornada.

Més imatges de la fondalada, aquesta cap a Centelles.

Arribem al Puig Castellar, ocupat per unes antenes i repetidors de grans dimensions.

Així que continuem fins a l'extrem més occidental de la carena i ens enfilem a la creu.

Creu de Castellar, 1015 metres.

Tercer i últim mirador de la ruta d'avui. Més vistes cap al Pirineu (sector Puigmal).

El Turó de Bellver i Sant Cugat de Gavadons. Darrera la Cerdanya.

L'inconfusible Montserrat.

Els meus companys tampoc es volen perdre cap detall.

Finalment tornem a Collsuspina completant una circular per les seves rodalies.

Fins aquí la nostra circular pels miradors de Collsuspina. I ja ho sabeu, si us podeu estalviar la primera part, no us perdreu gran cosa.

1. Coincideixo en la primera part: no sé què fa el Turó de Bellver entre els cent cims, la veritat el vaig trobar bastant lleig. Sí que té vistes, però les tapen els arbres. El Roc de la Guàrdia molt millor. I el Puig Castellar em va quedar pendent.
    Salut i muntanya!

1. Hola Carles, s'ha de reconèixer que el Turó de Bellver té vistes però no es mereix ser a la llista del 100 Cims. Si mai tornes a la zona i vas al Puig Castellar, passa de les antenes i vés directe a la Creu, és un mirador acollonant.
      Salut i gràcies per la visita!