14 d’ag. 2015

Puig de l'Estella (1778 m). Diuen que és un bon mirador.

Diuen que el Puig de l'Estella és un mirador privilegiat del Canigó. Diuen que des d'aquí s'albira la serra de les Salines, i l'Albera, i la plana del Conflent per on transcorre el riu Tet. De fet, que aquesta muntanya estigui inclosa al llistat de cims centenaris de la FEEC, és perquè és un satèl·lit excepcional del Massís del Canigó. I dic diuen perquè no ho hem pogut comprovar. El dia no ens ha respectat i hem tingut la boira col·locada sobre la carena. No hem pogut veure res del que diuen que s'ha de veure des d'aquest cim però l'indret m'ha semblat fantàstic. Accessible però aïllat, d'aquests que són un bon racó per contemplar i que, si el dia ho permet, es pot observar el Canigó des de la tranquil·la distància.

La ruta planejada inicialment consistia en pujar el Puig de l'Estella des de Batera i seguir fins al Puig de Gallinassa. Però la boira i la pluja ens han impedit fer tota la volta prevista i hem fet una curta circular passant pel Puig de Saint Pierre i el Coll de la Cirera.

Punt de sortida: Coll de la Descarga (1371 metres)
Punt d’arribada: Coll de la Descarga (1371 metres)
Horari: 4 hores
Cims: Puig de l'Estella, 1778 metres
             Puig de Saint Pierre, 1791 metres
Dificultat: La ruta no presenta cap dificultat tècnica ni física.

Itinerari
Començarem a caminar al Coll de la Descarga. Aquesta és la primera (i última) vista que tindrem de l'objectiu del dia.

La clàssica foto de la sortida amb els meus companys de ruta: en Marc i en Tit.

Al Coll de la Descarga continuem per la carretera fins a l'Alberg de Batère. Un dia va ser un gran allotjament. Avui queda reduït a una Gite d'Etape senzilla.

Allà al fons veiem la Torre de Batera. Podria ser una opció de circular si es decideix baixar del Puig d'Estella per la vessant oriental.

Enfilem el camí amb els meus companys portant el ritme.

I a baix ja tenim una mostra del que ens ve a sobre. El temps canvia ràpid, molt ràpid.

Cap amunt la cosa tampoc està gaire millor però seguim amunt, per anar a buscar el Collet de Pey.

I una vegada al collet girem a la dreta per l'emboirada carena fins al Puig d'Estella.

Puig d'Estella, 1778 metres. Un altre 100 Cims aconseguit i així ho celebren en Marc i en Tit.

I aquesta amb el trio sencer.

Baixem del Puig de l'Estella sense aturar-nos gaire. La cosa no pinta bé i no convida a estar-s'hi gaire estona. Ara continuem carenant fins al Puig de Saint Pierre...

...que ja tenim a tocar i d'on baixen una colla d'agoserats excursionistes.

I des d'aquest punt, emprenem la baixada fins al Coll de la Cirera i tanquem la circular seguint el GR 10 en unes pèssimes condicions meteorològiques.

Això és la muntanya, uns dies tens unes vistes formidables a 360º i d'altres t'has de conformar amb molt menys. Però sempre trobem una excusa per tornar-hi!

1. Aupa Bota. Ya veo que el neófito ya te deja salis hacer alguna excursión je je. Buena excursión empañada por esas niebla.Que sigas disfrutando de la montaña y del pequeño.
    Un saludo.

1. Aupa Xabier. La peque ya me deja salir aunque menos de lo que uno quisiera. Aun así, disfrutamos de la montaña, a pesar del tiempo.